Nostalgi

GAMLE MøBLER 004_crop   Endelig har jeg fått malt dette bordet som jeg har arvet etter besteforeldre eller oldeforeldre. Det ble fint ved inngangsdøra mi. Den gamle vekta var en gang min bestemors. Spannet husker jeg, jeg brukte da jeg gikk til nabokona og kjøpte egg om somrene. Blomsterpotta vet jeg ikke om kommer fra min bestemor eller hennes svigermor, oldemor Dorte. Men fin synes jeg den er uansett. Noe av glasuren faller av, men det snur jeg bare bakover. Korga under bordet tilhørte en gang oldemor Dorte. Ser henne for meg med svart sidt skjørt, svart bluse godt tilknappet i halsen og et svart tørkle på hodet knyttet under haka, og med korga på armen. Hun levde i tidsrommet 1851 – 1934.

Legg igjen en kommentar

